Klachtenregeling

Klachtenregeling
Per 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) van kracht. Deze wet verplicht zorgaanbieders om een goede en toegankelijke klachtenregeling te hebben. Ook mijn praktijk voldoet aan deze eisen. Ik vind het belangrijk dat u met vertrouwen gebruik kunt maken van mijn begeleiding. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval hoor ik dat graag.


1. Bespreek uw klacht
Heeft u een klacht of opmerking over de geboden zorg? Dan hoor ik dat graag van u. Vaak kunnen we samen in een persoonlijk gesprek tot een oplossing komen.


2. Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Vindt u het lastig om uw klacht rechtstreeks met mij te bespreken? Dan kunt u gratis gebruikmaken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris via NIBIG. Deze functionaris ondersteunt u bij het verhelderen van uw klacht en kan bemiddelen tussen u en mijn praktijk.
📧 klachten@nibig.nl
🌐www.nibig-geschillencommissie.nl


3. Geschilleninstantie
Wanneer de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u zich wenden tot de erkende geschilleninstantie waarbij mijn praktijk is aangesloten. Deze instantie is gemachtigd om een bindend oordeel te geven en kan ook besluiten over een eventuele schadevergoeding.
Meer informatie vindt u op:
🌐www.nibig.nl


4. Klachten over geïndiceerde zorg (Jeugdwet of Wmo)
Gaat uw klacht over geïndiceerde zorg die wordt geboden in het kader van de Jeugdwet of de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? Dan kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling via Vaktherapie Nederland / Federatie Vaktherapeutische Beroepen (FVB).
Meer informatie vindt u op:
🌐https://fvb.vaktherapie.nl/klachten